Sposoby na stres

Stresujemy się wszyscy, bez względu na wiek, płeć, sytuację materialną, czy stan zdrowia. Na dodatek niemal wszystko może sprawić, że zaczniemy się denerwować, a nasz organizm uwolni adrenalinę, która odpowiedzialna jest za to specyficzne, nerwowe uczucie, jakie towarzyszy nam w sytuacjach niepewności. Poniżej zebrane zostały porady, jak pomóc sobie w takich chwilach


  • Przede wszystkim powinniśmy nie skupiać się ani na uczuciu, ani powodzie stresu – w chwili, kiedy pojawia się napięcie najlepiej jest w jakikolwiek sposób odwrócić swoją uwagę od tego, co je wywołuje
  • Kiedy będziemy odsuwać od siebie myśli o stresie i podejmiemy próbę redukcji napięcia, nie możemy zwracać się w stronę tak zwanych „biernych” metod kojenia nerwów. Destrukcyjnymi sposobami są tu: nadmierne objadanie się, alkohol, palenie papierosów, a także zakupy, jeśli nie potrafimy zachować zdrowego umiaru
  • O wiele lepszymi sposobami na redukcję stresu, które jednocześnie nie wycieńczą naszego organizmu i nie przyniosą nam szkody to metody „aktywne”: wizyta na siłowni, długi spacer, zabawa z psem, taniec, czy joga
  • Bardzo dobrze na skołatane nerwy działa także relaks: wyprawa do kina, długa kąpiel w pianie, zabiegi pielęgnacyjne, czy wizyta u kosmetyczki
  • Powyższe metody powinny bez trudu pomóc uporać się z lekkim lub średnim stresem. Jeśli jednak poziom naszego zdenerwowania jest naprawdę wysoki, obok opisanych wyżej sposobów warto spróbować także ziół: świeżo zaparzonej melisy z miodem, czy zielonej herbaty z cytryną i szczyptą suszonej lawendy, ewentualnie, jeśli okaże się to konieczne, zażyjmy niewielką ilość tabletek na uspokojenie, jednak lepiej tych składających się z naturalnych składników, ponieważ nie obciążą one naszej wątroby i nie będziemy musieli obawiać się, że popadniemy w uzależnienie